ALGEMENE VOORWAARDEN
- INLEIDING
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op een overeenkomst tussen jou als opdrachtgever en mij als opdrachtnemer.
- De overeenkomst gaat over de offerte, de uitvoering van de opdracht en het geleverde resultaat.
- Ik wijk alleen van deze voorwaarden af als we dat vooraf duidelijk én schriftelijk met elkaar afspreken.
- OFFERTE
- Tijdens het eerste – gratis – adviesgesprek bespreken we jouw vraag en de mogelijkheden.
- Gaan we met elkaar verder? Dan maken we de opdracht concreet en stel ik een offerte op. Hierin lees je een duidelijke omschrijving van de opdracht, het beoogde resultaat en de acties die ik daarvoor uitvoer, inclusief een planning. Verder vind je in de offerte een overzicht van de prijsopbouw en gewenste opleverdatum. In de totaalprijs zijn twee correctierondes inbegrepen.
- Je ontvangt de offerte en deze algemene voorwaarden als bijlagen in een e-mail. De offerte is vrijblijvend en vanaf de offertedatum 30 dagen geldig.
- Tevreden met de offerte? Dan ontvang ik graag een schriftelijke akkoord via e-mail.
- Jouw akkoord met de offerte betekent ook dat je ermee instemt dat deze algemene voorwaarden op de overeenkomst van toepassing zijn.
- Nadat ik de opdracht schriftelijk heb bevestigd, is de overeenkomst een feit en start ik zo snel mogelijk met de uitvoering.
- Als opdrachtnemer heb ik het recht om mijn aanbod (de offerte) binnen twee werkdagen na jouw akkoord te herroepen.
- PRIJZEN
- Mijn basisuurtarief is €65,-. Ik maak gebruik van de Kleine Ondernemers Regeling en breng daarom geen BTW in rekening. Meestal werk ik met een vaste prijs per opdracht waarbij mijn uurtarief richtinggevend is. In andere gevallen reken ik de werkelijk bestede uren. De prijs is altijd ex. reiskosten (auto of OV).
- ABONNEMENT BLOG
- Wil je een blogabonnement afnemen? Dan bespreken we in een – gratis – adviesgesprek jouw wensen over vorm en inhoud, doel, doelgroep, aantal blogs/frequentie en het kanaal waarop je wilt publiceren. Op die manier maken we de opdracht concreet, daarna stel ik een offerte op.
- Aanvullend leggen we onze afspraken over de randvoorwaarden schriftelijk vast, voor zover die niet in deze algemene voorwaarden staan.
- BENODIGDE INFORMATIE
- Ik voer jouw opdracht op de best mogelijke manier uit. Daarom is het belangrijk dat je alle informatie die ik hiervoor nodig heb, tijdig en volgens afspraak (digitaal) aan mij doorgeeft.
- GEHEIMHOUDING
- Geef je mij tijdens de opdracht vertrouwelijke informatie? Dan ga ik daar ook vertrouwelijk mee om. Laat me dus duidelijk weten welke informatie vertrouwelijk is.
- Deze geheimhouding geldt niet voor informatie die voor iedereen vindbaar en daarom algemeen bekend is.
- UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
- Ik start met de uitvoering van de opdracht na jouw schriftelijk akkoord op de offerte én na mijn schriftelijke bevestiging van de overeenkomst.
- Ik voer de opdracht volgens afspraak/planning uit en naar mijn beste inzicht en vermogen, passend bij de kwaliteiten van een professionele tekstschrijver.
- Uiteraard ben ik tussentijds bereikbaar voor vragen of overleg.
- Is de opdracht klaar? Dan is de controle op typ-, taal- en spelfouten mijn taak. Het is belangrijk dat jij controleert/laat controleren of de inhoud van de tekst juist is. Jij bent als opdrachtgever hier zelf voor verantwoordelijk.
- In de totaalprijs van onze overeenkomst zijn twee correctierondes inbegrepen.
- Ik ontvang na jouw controle van het eindresultaat een schriftelijk akkoord via e-mail. Op basis van dit akkoord ontvang je de factuur.
- Ben je niet tevreden over het eindresultaat? Dan vind ik dat oprecht heel vervelend, daarom wil ik graag zo snel mogelijk met jou in gesprek om tot een goede oplossing te komen.
- Wil je een klacht indienen? Lees dan de informatie bij punt 16: KLACHTEN.
- WIJZIGING VAN DE OVEREENKOMST
- Blijkt tijdens het uitvoeren van de opdracht dat het nodig is om de opdracht te wijzigen of aan te vullen (meerwerk)? Dan gaan we daarover tijdig in overleg en passen de afspraken en eventueel de opleverdatum, schriftelijk aan.
- Gaat het ook daadwerkelijk om meerwerk? Dan stel ik hiervoor een aanvullende offerte op.
- OVERMACHT
- Helaas zijn er soms onvoorziene omstandigheden waarop ik geen invloed heb. Het gevolg kan zijn dat ik de overeenkomst met jou niet (volledig) kan uitvoeren of op tijd afronden. Dit kun je mij niet aanrekenen.
- Het gaat dan om calamiteiten zoals brand en stroomstoringen op mijn werkplek en computervirussen. Ook ziekte, letsel door een ongeluk of dringende familieomstandigheden, vallen onder onvoorziene omstandigheden.
- Duurt deze situatie langer dan wenselijk, omdat ik bijvoorbeeld de afgesproken opleverdatum niet haal? Dan kan ik in overleg met jou de opdracht aan een collega zzp-tekstschrijver overdragen.
- Is dit niet mogelijk? Dan hebben we beiden het recht de overeenkomst schriftelijk, geheel of gedeeltelijk, te ontbinden. Ik ben dan niet gehouden tot vergoeding van enige schade.
- INTREKKING OPDRACHT
- Je kunt jouw opdracht op elk moment beëindigen. In dat geval ben je verplicht de door mij gemaakte onkosten te vergoeden. Ik bespreek samen met jou wat dit in de praktijk betekent, hoe we dit oplossen en leg onze afspraken hierover schriftelijk vast.
- EIGENDOMSVOORBEHOUD
- De door mij geleverde (eind)producten blijven mijn eigendom totdat je de factuur helemaal hebt betaald. Tot die tijd kan ik me beroepen op mijn eigendomsvoorbehoud.
- Hebben we afgesproken dat je (een deel van) de overeengekomen prijs vooruit betaalt en dat lukt niet binnen de afgesproken termijn? Dan stel ik de uitvoering van de opdracht tijdelijk uit. De teksten waaraan ik tot dat moment gewerkt heb, blijven in mijn bezit totdat je het overeengekomen bedrag hebt betaald.
- INTELLECTUEEL EIGENDOM
- Tijdens het uitvoeren van de opdracht behoud ik alle intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht). Dit geldt voor teksten die ik zelf bedacht en geschreven heb, zoals een blog.
- Ik draag de auteursrechten van die teksten over, zodra je de factuur volledig hebt betaald.
- Ook na overdracht van de auteursrechten blijven mijn persoonlijkheidsrechten van kracht. Dat betekent dat je mijn tekst niet zodanig mag veranderen of vervormen dat ik er redelijkerwijs niet meer achter kan staan.
- Ik behoud het recht om blogs en andere door mij bedachte en geschreven teksten op te nemen in een online portfolio op mijn website marinadebekker.nl, of op LinkedIn.
- Auteursrecht en persoonlijkheidsrecht zijn niet van toepassing op bestaande teksten die ik in opdracht van jou corrigeer of redigeer.
- BETALING
- Is de opdracht volgens afspraak afgerond en ben je tevreden? Dan ontvang ik graag een schriftelijk akkoord via e-mail. Daarna ontvang je een factuur, ook via e-mail.
- De betalingstermijn is 30 dagen na de factuurdatum.
- Betaal je niet binnen deze termijn? Dan stuur ik je een herinnering via e-mail, met het verzoek om binnen 10 dagen de factuur te betalen.
- Ik breng na die 10 dagen, bovenop het oorspronkelijke factuurbedrag, wettelijke rente in rekening. Je ontvangt dan een aangepaste factuur.
- In het uiterste geval besteed ik de inning van de factuur uit. Je betaalt dan aan mij zg. buitengerechtelijke incassokosten en overige schade. Ik ga ervan uit dat het niet zover komt en dat we betalingsproblemen in goed overleg oplossen.
- Hebben we afgesproken dat je (een deel van) de overeengekomen prijs vooruit betaalt en dat lukt niet binnen de afgesproken termijn? Dan stop ik met mijn werkzaamheden totdat je het overeengekomen bedrag hebt betaald. Ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor een mogelijke verlate oplevering van het eindresultaat.
- AANSPRAKELIJKHEID
- Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie, ook als die van derden afkomstig is. Ik ga er eveneens vanuit dat deze informatie vrij is van auteursrechten. Jij bent hier ook zelf voor verantwoordelijk.
- VRIJWARING
- Als opdrachtgever vrijwaar jij mij, de opdrachtnemer, tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door de mij geleverde diensten.
- KLACHTEN
- Ben je niet tevreden over de uitvoering van de opdracht of het eindresultaat? Laat dit dan zo spoedig mogelijk weten. Ik vind het erg jammer dat je niet tevreden bent en overleg graag met jou over een oplossing waar jij achter staat.
- Je hebt uiteraard altijd de mogelijkheid om een klacht schriftelijk te melden, via e-mail of een brief. Doe dit binnen 2 weken na de factuurdatum en uiterlijk binnen 3 weken na afronding van de opdracht.
- Beschrijf zo gedetailleerd mogelijk waar je niet tevreden over bent. Op die manier kan ik snel en doelgericht reageren.
- Binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht, stuur ik een bevestiging via e-mail. En ik reageer vervolgens binnen 6 weken inhoudelijk op jouw klacht.
- Ik maak me altijd sterk voor een oplossing waar jij achter staat.
- Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat ik andere werkzaamheden verricht dan die we zijn overeengekomen.
- TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER
- Op iedere overeenkomst tussen ons is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
- Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepaling van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
- De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Marina de Bekker – Tekstschrijver is gevestigd, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij wet dwingend anders voorschrijft.
Deze algemene voorwaarden zijn van kracht sinds 1 januari 2024
Heb je nog vragen? Dan lees of hoor ik het graag.
Ik kijk uit naar een prettige samenwerking!